2011. május 20., péntek

Háztűznéző

Megint írhatnék az álmok megvalósulásáról meg ilyenek, de most nem teszem. Ijesztő. Ijesztő, hogy amit elképzeltél az úgy is lesz, úgyhogy jól gondold meg mit kívánsz magadnak! És ezt most pozitív értelemben mondom. Elképzeltem magunknak egy házat, ahol tágasak a terek, ahol nyugodtan tudjuk élni majd a kis életünket, ahol nem zavar senki, és mégis, ha kell, hamar bent tudunk lenni a nyüzsgés közepében. Elképzeltem a vörös téglaházat, a medencét (bár akkor nem tudtam, hogy is oldjuk meg a kutyák elkerítését), elképzeltem a hálószobából nyíló fürdőszobát, elképzeltem, hogy ha kilépek a házból akkor egy tágas teraszon találom majd magam, ahol hétvégente nyugodtan reggelizhetünk és ahol az esti vacsora után jókat lehet majd beszélgetni a barátokkal, vendégekkel, vagy csak kettecskén üldögélve a kutyák fülét vakargatva nézni a naplementét.
És lőn...
Az úgy volt, hogy a két legnagyobb spanyol hirdetőpoltál oldalait (idealista.com és segundamano.es) hónapok óta bújtam. Elvárásom az volt, hogy a bérleti díj ne kerüljön többe 700 eurónál, hogy a ház ne legyen messze Madridtól, és, hogy legyen kertje, ahol a kutyuk azért el tudnak lenni, bár töredelmesen bevallom, azt is elképzeltem, hogy a ház kialakítása lehetővé teszi, hogy bizonyos mértékig bent is lehessenek, mert nekik a nyári 45 fok elviselhetetlen lesz. Szóval ezek voltak az elvérásaim. A nagyságát tekintve szerettem volna, ha legalább 80 nm, és mondjuk a kert is legalább 200nm.
Szerettem volna ha a ház a Corredor de henaresen van (ez Madrid észak-keleti része), mert innen Madrid jól megközelíthető. Az már csak a véletelen (vagy a tudatos vonzás) műve, hogy a munkahelyem is innen a leggyorsabban elérhető.
Mikor konkrétizálódott a munkahelyem, sürgőssé vált az albérlet dolog. Azt tudni kell, hogy Spanyolországban a legnagyobb érték az ingatlan. Ha valakinek ingatlana van és úgy dönt, hogy kiadja, akkor ő szabja a feltételeket. Nem úgy van, mint Magyarországon, hogy a bérlőket lasszóval sem lehet befogni, mert szinte alig lehet kiadni egy olyan lakást/házat ami nincs metro mellett. itt a bérlő diktálja a feltételeket, a bérlő dönt arról, hogy kinek, milyen feltételekkel ad ki bármit is. gyakorlatilag szinte ez is ugyanolyan, mint egy állásinterjú. A házat vagy "particular", azaz magánszemély, vagy "agencia", azaz ügynökség adja ki. Ha a tulajtól közvetlenül béreljük, akkor a kaupción kívül (ami lehet 1-hónaptól akár 6 hónap is, tulaja válogatja)csak az aktuális hónapot kell kifizetni, ha viszont ügynökségtől bérlünk, akkor a kapución kívül (ami ebben az esetben viszont áltlaában csak egy hónap) egy havi bérleti díjat ki kell fizetni az ügynökségnek közvetítési díjért és ezen felül a tárgyhónapot is kifizetjük. A trükk az, hogy míg a bérleti szerződés felmondásakor a kaupció visszajár, az ügynökségi díj nem, tehát ügynökségen keresztül kapásból bukunk 1havi albérleti díjat. Az is tény, hogy az ügynökségek viszont nem annyira körülményesek és szélesebb a kínálatuk.
A múlt héten elkezdtem komolyabban is házat nézni. Szerencsére Axel volt olyan segítőkész, hogy elfuvarozott és véleményt is mondott a házakról, ami azért nagy segítség, mert ha ő nincs velem, bizony lett volna 1-2 dolog amit nem veszek észre.
Először egy Valdeavero nevű falucskában néztünk házat, ez a falu 45 km-re van Madridtól, 10 km-re Alcalá de Henarestúl. Alcala e Henares kb. egy Gödöllő Budapest mellett, vagyis Alcalá Madrid Gödöllője:-) 20 perc kocsival Madridból. A ház közvetlenül a falu bejáratánál van, a buszmegálló mögött. Ha azt modnom elsőre beleszerettem akkor cseppet sem túlzok. A vidék gyönyörű és a ház is. Tágas terek, beépített szekrésny, minden vadonat új. Medence is van- nem közvetlenül a kertben, hanem 4ház közösen használ 1 medencét, amit a 4 ház vesz körül és mindenkinek van külön bejárása hozzá. Májustól októberig hasznlható a medence karbantartási költségei pedig benen vannak a bélreti díjban. A tulaj apja vezetett körbe minket, nagyon aranyos volt. A ház tulajdonostól bérelhető, ráadásul csak 1 havi díjat kér kapucióba. Több, mint tökéletes! Az izgalom tárgya itt az, hogy a tulaj bekér tőlem mindent: spanyol adószámot, tajkártyát, bakszámlát, munkaszerződést. Nyilván meg akar bizonyosodni róla, hogy megfelelő embernek adja ki a házat. Amíg ő bozonyosodik, mi Axellal megnézünk még két házat, illetve 3 lesz előle. Ezek közül 2 egy Ügynökségen keresztül menne, ami Vilalbillaban van, (mármint az ügynökség, illetve az egyik ház is) Ez a városka is 10 km-re van Alcalától, csak a másik irányban. Az első ház, amit mutat az ügynöknő (de nem jó szó ez ide, egy nagyon aranyos fiatal csaj, szerény, csendes és nagyon kedves) az egy Corpa nevű faluban van, lélegzetelállítóan gyönyörű helyen, hegyek között (Axelnak ideális bringaterep). A baj csak annyi vele, hogy az emeleten két szoba is "vizes lett a viharban-beázott" de természetesen azt kijavítják. Igen ám, de Axel a teraszon kiszúr egy bővárszivattyút is, ráadásul a kert nem füves, mint ahogy az a képen van, hanem köves, az meg a akutyáknak nyáron- ugye nem kell ecsetelnem...a második ház az Villalbillaban van, egy csodaszép külterületen (urbanización spanyolul), annyira szép a hely, hogy az állunk is leesik. A házban egykoron szerintem Jancsi és Juliska lakott annyira meseszerűen aranyos, most egy idősebb hölgyé, aki mentem szimpatizál Axellal és örömmel vezet minket körbe- a ház kicsi, de otthonos, és megmodnom őszintén egészen beleszeretek. A bökkenő az, hogy egyrészt ez 700 EUR. ami azt jelenti hogy a kapució+1 hónap ügynökségi+ folyó hónap összesen 2100 euró lenne...az azért egy kcisit sok.
A 3 ház amit még megnztünk gyakorlatilag ugyanebben az utcában, csak a hegytetőn van, emelkedik az út rendesen. Sajnos pont ez a baj. A kert nagy része maga a hegyoldal, a garázs nem tudom milyen megfontolásból, de üvegből készült- sok szerencsét hozzá nyáron! Ráadásul a házhoz lefele kell eljutni lépcsőkön- el tudom képzelni a kutyák hogy örülnének ha ezen kellene közlekedni. A hülgy itt is iszonyat jó arc, de ez a ház nem teljesen nekem való. Ráadásul nagyon alacsony a mennyezete is, és az Janinak nem lenne célszerű.
A háznézegetés után jött a drukkolós időszak. Nyilvánvaló, hogy az ügynökséges házak a B-terv, és Valdeavero az A-terv. Úgyhogy nagyon, de nagyon boldog voltam, mikor a tulaj kiadta nekem a házat! Ma voltam aláírni a szerződést, kfizettem a kapuciót és megkaptam a kulcsokat.
Közben Jani is elindult, most épp Barcelonaban próbál szállást keresni, mert mivel a ház üres jelenleg nem tudnánk ott hol aludni. Tegnap voltunk IKEA-ban Axellal, megvettem egy csomó mindent, de a bútorokat cska holnap reggel tudjuk megvenni. Mire Jani odaér a házhoz már mi is ott leszünk és végre, szombaton este a párommal alszunk majd a házunkban.
Axel is fellélegezhet, és mi meg elkezdhetjük élni az új életünket.
Az elmúlt 5 hónapban nagyon, de nagyon sokat idegeskedtem, ugyanakkor magamban, a páromban, az álmainkban egy pillanatig sem kételkedtem. Szerencsés vagyok, hogy ilyen párom van, aki ennyire odaadó, megértő és segítőkész, szerencsém van, hogy olyan családom van, akik végig mellettem állnak és szerencsém van, hogy van egy tesóm, aki néha olyan, amilyen, de akivel nagyon hasonlítunk egymásra, és aki szállást adott nekem ez alatt az idő alatt. Ráadásul olyan ízlésformáló bandákkal ismertetett meg, mint az Avanged Sevenfold vagy Billy Talent :o)
És örülök neki, hogy úgy alakult, hogy nem kellett eltartasam magam senkivel.
Most jön az "igazi" élet Spanyolországban. Most jön az, hogy elkezdjük építeni a jövőt. Elkezdjük megvalósítani azt, amiért jöttünk.
Úgyhogy folyt. köv. Most nem tudom mikor fogok legközelebb blogbejegyzést írni az új házban egyelőre nincs net- de majd intézkedem ezügyben is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése